View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Gosciu
Superheros
Joined: 13 Jan 2008
Posts: 777
Read: 0 topics
Helped: 12 times Warns: 0/5 Location: Polska/Mikołajki
|
Posted: Tue 4:05, 20 May 2008 Post subject: Worms Forts |
|
|
Worms Forts: Oblężenie (Worms Forts: Under Siege!) - to kolejna gra strategiczna ze słynnej serii, tym razem w klimatach starożytnych i średniowiecznych oraz ze zmienionym modelem rozgrywki. Rozgrywa się w trybie turowym i polega na pokonaniu przeciwnika bądź zniszczeniu jego twierdzy przy użyciu przeróżnych broni i niedopuszczeniu, by on pokonał gracza. Większość broni jest dostępnych dopiero po wybudowaniu określonego budynku: wieży, kasztelu, zamku i cytadeli - każdego bardziej wytrzymałego i pozwalającego na użycie potężniejszych broni. Dodatkowo można (jeżeli się zdobyło specjalną skrzynkę) zbudować szpital (reinkarnacja dwóch straconych robali), fabrykę broni (produkcja skrzynek z broniami), laboratorium (2x do obrażeń własnej broni) i cud (po trzech turach zapewnia zwycięstwo). Wszystkie budynki tworzą ze sobą sieć zależności; zniszczenie głównego budynku burzy pozostałe, a budynków nie można budować zbyt daleko. Oprócz możliwości zburzenia twierdzy lub zabicia wszystkich robali jednym z warunków zwycięstwa jest wybudowanie i utrzymanie przez trzy tury tzw. cudu - wielkiej budowli.
Znaczącymi dla gry błędami ostro wytykanymi przez rasowych fanów Wormsów było ogromne zminimalizowanie tak ważnego w serii Worms trybu multiplayer (tylko 4 drużyny po 4 graczy bez możliwości dobierania sojuszników, zmniejszenie opcji konfiguracyjnych, brak generowania map z powodu konieczności symetryczności plansz), większe niedopracowanie silnika graficznego (jeszcze gorsza praca kamery, mały zasięg filtrowania tekstur, niemożność wybrania rozdzielczości innej niż 640x480, niemożność burzenia plansz w przeciwieństwie do budynków) oraz udziwnienie rozgrywki poprzez oryginalne w serii zaimplementowanie budynków. Dużo trudniej było zniszczyć przeciwnika, ponieważ w celu użycia broni lepszych niż podstawowe trzeba było stawać na budynku. W grze przestały mieć znaczenie same robale, gdyż np. po wyrzuceniu granatu te nie mogły wycofać się w razie niewłaściwego rzutu lub ukryć się przed wrogiem. Dodatkowo liczbę broni ograniczono do 30, a wiele klasycznych broni z poprzednich części (strzelba, uzi, owca, betonowy osioł, bomba bananowa, superowca) podmieniono na balistę, działko wielofunkcyjne (twórcy zawsze mieli poczucie fantazji i to widać w grze traktującej o starożytności i średniowieczu), kurczaka 30-kilowego, osła trojańskiego, wyrzutnię lodówek czy superhipopotama. Ucharakteryzowano na dawne czasy tak znane bronie jak bazooka, moździerz, granat, nalot czy babunię.
Gra została przyjęta chłodno przez recenzentów w serwisach anglojęzycznych.
The post has been approved 0 times
|
|
Back to top |
|
 |
|
 |
Wasza stara
Podpora Forum
Joined: 05 Aug 2007
Posts: 4359
Read: 0 topics
Helped: 23 times Warns: 0/5 Location: Z Kielc
|
Posted: Tue 21:11, 20 May 2008 Post subject: |
|
|
Opis wyczerpujący, pozbawione błędów ortograficznych i interpunkcyjnych, dodany screen.
Przyjęte, ukaże się w pierwszym numerze gazetki.
The post has been approved 0 times
Last edited by Wasza stara on Tue 21:11, 20 May 2008; edited 1 time in total
|
|
Back to top |
|
 |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Style edur
created by spleen &
Programy.
|